Luminus

Luminus is een van de belangrijkste energieleveranciers in België en draagt actief bij aan de energietransitie van het land door hernieuwbare energie en innovatieve diensten aan te bieden aan particuliere en zakelijke klanten. Het bedrijf wilde het potentieel van een nieuwe gebundelde oplossing valideren.

THE RESULTS

Creëerde een slimme datatrechter door een simulator met hoge conversies en een flow voor het vastleggen van leads te ontwerpen.
Een snelle markttest ontwikkeld en uitgevoerd om hun nieuwe oplossing te valideren
Voerde een gestroomlijnde campagne met een grote impact die kosteneffectieve, inzichtrijke leads opleverde.
OVERVIEW

Om de waardepropositie te valideren, hebben we een slank en effectief experiment ontworpen met een tijdelijk merk. Het doel was om bruikbare inzichten te verkrijgen via een volledige funnel-opstelling. Dit stelde ons in staat om de interesse van consumenten te testen, gedragsgegevens te verzamelen en belangrijke indicatoren zoals paraatheid, intentie en voorkeuren voor energieverbruik bij te houden, en dit alles terwijl de kosten laag bleven.

CHALLENGE

Luminus wilde drie kernveronderstellingen valideren waarbij de antwoorden zouden bepalen of het product op de markt past en welke strategie het meest geschikt is voor de markt.

SOLUTION

Ontwikkelde en voerde een snelle markttest uit die kwantitatieve validatie combineert met kwalitatieve diepgang.

Achievement Summary

Heeft een volledige validatiecampagne ontworpen en uitgevoerd, inclusief branding, leadgeneratie en data-analyse, waardoor Luminus een gevalideerde basis heeft gevonden voor het bouwen en lanceren van een gecombineerde energieoplossing.

HIGHLIGHTS

Ready to grow like

?

TALK TO US